Oxpytt med Marcus den 18/6 2010

HEJ (mat hihi)bloggen nu har jag ätit igen!!!!!

Bild från Google.se maila mig om jag inte får ha den här på min lilla blogg hihihih!!!!1111
Vad åt jag och vad landade kostnaden på? Idag åt jag oxpytt från Findus, den låg i min frys och såg väldigt trevlig ut. Kostnaden var 0 kronor eftersom allt i frysen och kylen och skafferiet är gratis. Jag hällde ketchup över, som låg i kylen, alltså kostad 0 kronor. Till detta drack jag en burk Cola som Marcus hade med sig hit, även den gratis. Slutkvittot landade på 0 kronor!
Hur smakade det? Långt över förväntan! Jag hade tänkt mig en snabb energiuppladdning inför första halvlek av Algeriet-England, men den orala orgasm som anföll mig hade jag aldrig kunnat räkna med. Den här maten var, sanna mina ord, bättre än ett AF!!!!!!!
Var sällskapet trevligt? Tog av min oxpytt. Så nej. Har ni oxpytt, DELA INTE MED ER, lika lite som Tyskland delade med sig av makten på 1940-talet.
Är den här maten nyttig? Jag kan tänka mig att både kött och potatis (stekt) är ganska nyttigt och ketchup innehåller ju tomat så det är också ganska bra att äta. Samtidigt tror jag inte man ska äta så jättemycket själv för då kanske man blir överviktig och dör i fetma, detta vore ju olyckligt när kronprinsessan bara är en enda dag från att bli en stadgad monark. Alltså kan ni äta hur mycket oxpytt ni vill från och med söndag!
Var det svårlagat? Detta var lite lurigt att laga, men jag tror även att ni som läser den här bloggen som inte är lika bevandrade inom den kulinariska världen som undertecknad kan försöka er på det här någon gång när ni har mycket tid på er. Grunden i tillagningen här är att ha en stekpanna, därutöver ska du också bidra med egen olivolja vilket finns i skafferiet eller står intill spisen i ett normalt kök, OM NI INTE HAR OLIVOLJA BREDVID SPISEN ELLER I SKAFFERIET SÅ ÄR NI ABSOLUT INTE NORMALA OCH BORDE DEPORTERAS TILL UGANDA. NI ÄR ALLTSÅ ONORMALA. Sedan ska ni då hälla i så mycket oxpytt ni vill ha i stekpannan och ha den på en lagom värme och röra om, enligt förpackningen, "vid tillfälle". När ni känner att oxpytten (<3<3<3<3<3) är lagom stekt (eller "värmd" som det står på förpackningen) tar ni fram en tallrik, häller över er oxpytt, öser på peppar och ketchup och låter er väl smaka.
I vilka sammanhang passar den här maten? Jag ska utan tvekan ha den här maten på min förstfödde sons dop.
Vad tyckte ditt sällskap om maten? "Om detta inte serveras på Det Kungliga Bröllopet imorgon är det den största skandalen sedan Josef Fritzl dömdes till fängelse. Jag ska äta det på mitt bröllop iallafall!" - Marcus Svensson, 18 år.
Vad får maten för slutbetyg? Att avnjuta en färsk oxpytt framför Algeriet-England dagen innan Victoria blir Daniels äkta dam är bland det bästa man kan göra matmässigt, och slutar på 5/5 i slutbetyg. BLOGGENS FÖRSTA FEMMA!

Kommentarer
Postat av: jasmine

då ska fan inte jag klämma ut den sonen.

2010-06-18 @ 21:34:41
URL: http://rank.blogg.se/
Postat av: Fra-Z

fantastiskt inlägg.

2010-06-18 @ 23:33:31
Postat av: johanna

imposant!

2010-06-19 @ 14:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0