mcdonalds med lea den 4/5 2010

Öppningsinlägg på bloggen, hejsvejs alla framtida läsare! Första måltiden som ska recenseras serverades av den internationella matmagnaten Ronald McDonald, och den inköptes vid tretiden i eftermiddags på McDonalds vid Kompassen.

Halva Lea + rester av cheeseburgare. Hon skakar antagligen hånfullt på huvudet utanför kameran.
Vad åt jag och vad landade kostnaden på? En lilla menyn (på inrådan av min kompanjon Lea) plus två cheeseburgare (inte på inrådan av min kompanjon Lea). Lilla menyn består av en cheeseburgare, en mellanpommesfrites och en valfri dryck, jag valde Coca-Cola. Drygt sextio kronor, men betalade med kortet så det kändes som gratis.
Hur smakade det? Mycket bra första fem minuterna, sedan blev det sämre och sämre och sista cheesisen tvingade jag i mig eftersom jag var tvungen att visa mig manlig inför de två coola Flodakillarna med innebandyfrisyr vid bordet bredvid.
Var sällskapet trevligt? Omväxlande, skulle jag vilja säga. Det är alltid trevligt att umgås med Lea, men dels måste man akta sig så att det inte blir några bildbevis och dels har hon väldigt överlägsna manér som hon använder för att få mig att känna mig underlägsen, till exempel sin trademark dryga huvudskakning. Dock kompenseras detta gott och väl av hennes mongoskratt så hon är absolut värd att äta mat med.
Är den här maten nyttig? Jag skulle nog vilja svara ja på den frågan. Även om man riskerar att få i sig en och annan gurka eller tomat så klarar sig Lilla menyn från onyttighetsfällan eftersom det innehåller såväl cheeseburgare som pommes frites och Coca-Cola - viktiga beståndsdelar i näringskedjan.
Var det svårlagat? Lilla menyn är väldigt lättlagad enligt mig, man går helt enkelt in på närmsta McDonald's och beställer "Lilla menyn", det är lite svårare om du som jag är lite mer avancerad inom den kulinariska världen och vill ha två extra cheeseburgare, då måste du även tillägga "och två extra cheeseburgare". Dessa ökar på priset med 20 kronor, men är du hungrig så kan det vara värt det!
I vilka sammanhang passar den här maten? McDonald's mat passar bra när du är väldigt hungrig eller möjligen full, fast då är det som vi alla vet godast med lite gött mos (som snart kommer recenseras här på bloggen). Just Lilla menyn kan dock ätas i mer seriösa sammanhang eftersom den indikerar en medvetenhet om Donkens prisnivåer och även visar att du bryr dig om vikten eftersom det inte är lika mycket grönsaker i den som t.ex. i Big Tasty som är betydligt mindre nyttig. Jag skulle kunna äta Lilla menyn på en skolavslutning, men kanske inte på en finare middag.
Vad tyckte ditt sällskap om maten? "Donken är donken, man vet hur det kommer smaka. Det är dåligt i England, där får man inte hämta peppar själv." - Lea Christiansson, 19 år.
Vad får maten för slutbetyg? Att äta Lilla menyn på McDonald's med Lea på tisdag eftermiddag får 3/5 i betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0