pasta med pesto den 5/6 2010

Cha cha bloggen, nu har jag ätit igen.

Ingridienserna i dagens avancerade recept.
Vad åt jag och vad landade kostnaden på? Jag åt pasta-spiraler i blandade färger (den röda sägs vara tomatliknande och den gröna ska enligt samma logik smaka spenat, men det håller jag inte riktigt med om att de gör) som jag blandade med pesto och hällde ketchup på. Till detta drack jag en burk Fanta. Kostnaden för denna maten slutade på 5kr som jag betalade för min Fanta på "Viol Livs" igår, övriga bestånsdelar i den här rätten är gratis och finns hemma.
Hur smakade det? Rätt så gott, jag var väl inte direkt i extas som om jag åt en stekt struts, men visst var det hyfsat gott och jag blev lagom mätt, det förberedde mig mycket väl inför stundande Blåvittmatch.
Var sällskapet trevligt? Hade inget sällskap, satt framför TV:n och skar mig framför testbilden på TV3.
Är den här maten nyttig? Den är helt klart nyttig om man inte börjar skära sig när man äter den pga ensamhet, då blir den snabbt väldigt onyttig, men annars tror jag att det här nog ingår i kostcirkeln och skulle approvas av en gympalärare.
Var det svårlagat? Ganska så, man måste tänka på att pastavattnet inte får koka över för det är jobbigt med massa vatten över hela spisen, sen ska man vara säker på att pastan inte är i vattnet varken för kort eller för länge för då blir den inte lika god som om den är i LAGOM LÄNGE. Det är viktigt att man gillar pesto om man ska äta pasta med pesto, annars kan man lika gärna äta det utan pesto och nöja sig med ketchup, då använder du samma recept som nämnt ovan men skippar helt enkelt ordet "pesto".
I vilka sammanhang passar den här maten? När man känner för att göra något riktigt avancerat, helst inte om mamma är bortrest för någon lär behöva städa upp då det blir väldigt stökigt av denna maten.
Vad tyckte ditt sällskap om maten? CUT säger jag bara.
Vad får maten för slutbetyg? Att äta pasta med pesto framför TV:n och skära sig en tidig torsdagskväll får 2/5 i slutbetyg.


Kommentarer
Postat av: DIN ÄLSKADE KATTUGGLA

vill med ha en matblogg ju :(

2010-05-24 @ 19:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0